Hopp til hovedinnhold

6 Ta ut, overføre eller sette inn penger

Spillerkortet må stå i kortleseren.

Sette inn penger på spillerkonto

    • Velg SPILLERKONTO øverst i salgsmenyen

    • Tast inn ønsket beløp i ruten der det står “SETT INN

    • Tast SETT INN - ønsket beløp legger seg i salgslisten til høyre

    • Tast TOTAL - og velg betalingsmåte, kontant eller fra ev. bankkonto. Her er det viktig at man mottar betaling fra kunden før du trykker på TOTAL.

    • Avslutt med TOTAL

Sluttkvittering med innskudd og ny saldo på spillerkonto skrives ut når Spillerkortet er fjernet fra smartkortleseren.

Ta ut penger fra spillerkonto

    • Velg SPILLERKONTO øverst i salgsmenyen

    • Tas inn ønsket beløp i ruten der det står “TA UT

    • Tast UTBETAL - ønsket beløp legger seg i salgslisten til høyre

    • Tast TOTAL + TOTAL en gang til

    • Kunden taster inn sin personlige PIN-kode på smartkortterminalen + KLAR

Sluttkvittering med uttak og ny saldo på spillerkonto skrives ut når Spillerkortet er fjernet fra smartkortleseren. Ved beløp over 1 000 kroner skrives det ut en egen kvittering for bilag i kassen for deres egen sikkerhet. Denne skal kunden signere.

Overføre penger fra spillerkonto til bankkonto

    • Velg SPILLERKONTO øverst i salgsmenyen

    • Tast inn ønsket beløp i ruten der det står “OVERFØR

    • Tast OVERFØR - beløpet legger seg i salgslisten til høyre

    • Tast TOTAL + TOTAL en gang til

    • Kunden taster inn sin personlige PIN-kode på smartkortterminalen + KLAR

Sluttkvittering med overføring og ny saldo på spillerkonto skrives ut når Spillerkortet fjernes fra smartkortterminalen.

NB: Det tar ca. 1-3 virkedager før pengene er overført til bankkonto.

Angre transaksjoner

Hvis du har tastet feil beløp, eller kunden ønsker å angre pengetransaksjonen, benytter du knappen “ANGRE TRANSAKSJONER” i salgslisten.

  • Klikk “ANGRE TRANSAKSJON

    • Merk ønsket transaksjon(er)

    • Klikk ANGRE

    • Transaksjonen(e) fjernes fra salgslisten

NB: Denne knappen vises kun når det er spillerkonto-transaksjoner i salgslisten.

Kontoutskrift

Her vil kunden se hvilke bevegelser som har vært på spillerkontoen de siste 30 dager, men maks 50 transaksjoner. KONTOUTSKRIFT kan velges fra utvidet salgsmeny, krever PIN-kode. Kontoutskrift kan også velges fra skjermbildet SPILLERKONTO.